Barcelona vol una Meridiana més pacífica

L'Ajuntament presenta les primeres propostes per convertir-la en un eix cívic amb prioritat per als vianants, les bicicletes i el transport públic

meridiana-3

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat les primeres propostes a la Mesa de Participació de la Meridiana per convertir-la en un eix cívic amb prioritat per als vianants, les bicicletes i el transport públic.

Les futures actuacions es consensuaran amb entitats i amb el veïnat per resoldre els principals problemes de l'avinguda i fer-la més humana i menys contaminant.

La Mesa de Participació de la Meridiana reuneix tots els col·lectius implicats en el projecte per transformar-la en un eix cívic, pacífic i amb espais verds on els vianants siguin els protagonistes i perquè l'avinguda deixi de ser una barrera entre barris.

Amb el projecte es vol reduir la contaminació acústica i aconseguir una via més agradable per als milers de veïns que la utilitzen diàriament.

Actualment, la Meridiana actua com una autopista urbana, amb quatre carrils per sentit, i hi circulen diàriament entre 90.000 i 100.000 vehicles.

Al llarg de l'avinguda hi ha 25 escoles, 19 equipaments de proximitat i la travessen transversalment uns 10.000 vianants cada dia; per la qual cosa transformar-la és una de les demandes veïnals històriques de les entitats dels barris que conviuen a la zona.

TRAM ARAGÓ – FABRA I PUIG

L'Ajuntament ha presentat quatre escenaris d'actuació inicial per al tram Aragó – Fabra i Puig, tot i que és possible que es modifiquin d'acord amb les propostes sorgides en el marc de la mesa de participació.

Escenari 1: No es modifica l'amplada de les voreres, es manté el nombre de carrils i s'habilita un carril bici central de 4,5 metres.

Escenari 2: Es redueixen les voreres, es manté el nombre de carrils, s'habilita un carril bici central de 8,5 metres i s'amplia l'arbrat.

Escenari 3: Es redueixen les voreres i es manté el nombre de carrils. Hi hauria una calçada central amb dos carrils per sentit i dues calçades laterals amb dos carrils cada una. S'afegeix un carril bici central de 3,6 metres i s'amplia l'arbrat.

Escenari 4: Es manté l'amplada de les voreres, s'habilita un carril bici central de 6,7 metres i s'amplia l'arbrat. En una primera fase es redueix un carril d'entrada i en una segona fase també es redueix un carril de sortida. És l'opció que més prioritat dóna als vianants i la que resol de manera més eficient les demandes veïnals.

MÉS ACTUACIONS I CALENDARI

En les reunions de la mesa també es tractarà com transformar la resta de trams de la Meridiana, amb la mateixa voluntat de pacificar, ampliar les zones verdes i prioritzar l'espai per als vianants.

El calendari preveu que els membres de la mesa es posin a treballar amb els tècnics municipals d'acord amb les propostes, i que el febrer del 2017 es valorin els resultats i es pugui encarregar la redacció dels projectes per començar els treballs del primer tram a principis del 2018.