Infraestructures ferroviàries

Adif adjudica la redacció del projecte de remodelació de l’estació de tren de Mataró

La redacció del projecte del qual es desprendrà la remodelació de l’estació de Renfe de Mataró ja està adjudicada. La licitació se l’ha endut la unió temporal d’empreses de TRN TÁRYET i WSP SPAIN-APIA, amb un import de 3.194.520 euros (IVA inclòs) sobre els més de 4 milions d’euros que aquest primer tram del projecte té pressupostats.

Fa un any, Adif i l’Ajuntament de Mataró van firmar el protocol que buscava modernitzar l’estació, que fa tot just uns dies ha complert el seu 175è aniversari. La intenció del consistori i d’Adif és, segons els últims, «donar resposta a les necessitats operatives d’una de les terminals del sistema de transport ferroviari de proximitat amb més demanda d’usuaris (15.000 diaris) en l’arc metropolità de Barcelona i la seva àrea més pròxima d’influència». Si es compleixen els terminis previstos, les obres s’haurien de produir entre el 2026 i el 2030 per una xifra pròxima als 70 milions d’euros.

Així, la remodelació hauria de facilitar la gestió dels trens de la línia R1 i la creació d’un nou accés a l’estació pel costat més pròxim a la universitat (el TecnoCampus), perquè els estudiants puguin accedir al tren més fàcilment. A més, la remodelació preveu dos nous passos subterranis que millorin la connexió entre la trama urbana del municipi, el port de Mataró i el passeig Marítim.

En declaracions a TVMataró, l’alcalde David Bote ha descrit aquest avenç en la reforma de l’estació com una «gran notícia», que comportarà «una millora en l’accessibilitat, una millora en la integració i en la permeabilitat de Mataró cap al front marítim».

Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró.