TURISME

El Consorci de Turisme del Maresme apunta les bases per impulsar el turisme a la comarca

  • El pla d’acció turístic de la comarca es va presentar aquest dijous a Mataró

JORDI PUJOLAR / ACN

A punt d’acabar l’època hivernal, el Consorci de Promoció Turística del Maresme es prepara per a una nova temporada vacacional. Aquest dijous va tenir lloc la presentació del seu pla marc per impulsar el turisme a la comarca. Es tracta del Contracte Programa 2020-2023, firmat entre la Diputació de Barcelona i el Consorci.

El text defineix les línies estratègiques d’acció, a través de dos objectius principals: d’una banda, el pla d’acció pretén orientar el turisme a la comarca cap a la gestió sostenible, i de l’altra, orientar les accions dels plans anuals del Maresme al Pla de màrqueting de Catalunya. Aquest pla, elaborat per la Generalitat, té, entre altres objectius, impulsar el turisme responsable, i fora de la temporada alta.

El pla d’acció, que es va presentar en un dinar al Cafè Nou de Mataró, pretén disposar d’un àmbit de governança amb representació publicoprivada i en coordinació amb la Gerència de Serveis de Turisme, entitat amb la qual treballa en plans de formació i en l’obtenció de dades estadístiques sobre el turisme a la comarca. Unes dades que permetran conèixer millor les necessitats i demandes dels turistes que visiten el Maresme. Conèixer al detall, entre altres aspectes, el pes del mercat de proximitat, així com el de l’internacional.

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme està integrat per un total de 30 ajuntaments de la comarca, el Gremi d’Hostaleria del Maresme, l’Associació de Càmpings de la província de Barcelona, la Federació d’Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), el TecnoCampus, el Consell Comarcal del Maresme i el Club Nàutic el Balís.