Adif començarà en els pròxims dies els treballs de remodelació de la infraestructura ferroviària en el tram comprès entre Mataró i Cabrera de Mar de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet per reparar les proteccions d’escullera existents i els desperfectes causats pels temporals marítims.
Segons un comunicat de la companyia, les obres, que suposen una inversió de 12,8 milions d’euros i s’allargaran durant nou mesos, es consideren «prioritàries» pels reiterats impactes en la infraestructura i en les instal·lacions de seguretat i senyalització a causa de l’onatge que arriba fins a les vies, que passen pràcticament al costat del mar.
En concret, s’actuarà en més de 2,2 quilòmetres de la via, en la qual es reforçaran les esculleres i s’instal·laran micropuntals per preservar l’estabilitat estructural del terraplè, a més d’establir-se llindars a partir dels quals restringir el trànsit en cas de condicions meteorològiques adverses.
La previsió és que les obres no afectin les circulacions de les línies R1 i R11 de Rodalies.
Aquests treballs formen part del conjunt de mesures empreses per Adif per evitar les interrupcions per inundacions i afectacions als sistemes d’electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions dels últims mesos, especialment els dies 23 i 24 d’octubre, quan es van registrar onades de més de 3 metres.