La nova icona amb què Madrid aspira a ser reconeguda mundialment ésl’abraçada, per representar-la com una "ciutat de la benvinguda", ha informat el director de Turismo de Madrid Destino, Miguel Sanz, en la comissió de Cultura i Esport.
La ciutat no s’ha volgut quedar únicament amb un logo institucional, sinó que aposta per "un llenguatge de comunicació visual, una icona gràfica". Així, hi ha ciutats que tenen icones físiques (la torre Eiffel a París, el Big Ben a Londres), i altres icones intangibles (París com 'la ciutat de l’amor', Nova York com 'la ciutat que no dorm mai’).
"Madrid no tenia una icona comunament reconeguda a l’exterior, però hi ha un consens en el sector turístic que una de les característiques de Madrid és que és una ciutat hospitalària, que dona la benvinguda i més quan hi ha moviments que diuen que el turisme no és benvingut", ha indicat Sanz, que ha assenyalat que no hi ha una representació gràfica i visual que identifiqui millor l’acollida que l’abraçada. "Madrid et dona benvinguda i t’abraça. Els braços ens estrenyen, ens abracen", ha definit.
La campanya es llançarà entre el juny i el desembre amb càrrec a Inversions Financieramente Sostenibles (IFS).