RT en espanyol i en concret la seva web, codirigida almenys des del 2016 per l’actual col·laboradora del Canal Xarxa Inna Afinogenova, ha recorregut a mètodes trucats, en concret a bots o comptes automatitzats, per impulsar la seva presència a les xarxes socials en moments crítics per a Catalunya i Espanya, amplificant d’aquesta manera l’impacte de les seves cobertures, descrites per polítics espanyols i analistes del ciberespai com a impulsores de desestabilització. Segons coincideixen diversos analistes, el fenomen es va fer particularment visible durant les tenses setmanes que van seguir al referèndum no autoritzat del 2017, període en què el tàndem format per la cadena russa i l’agència Spútnik, van aparèixer als primers llocs en la classificació de mitjans més reproduïts, superant a El Mundo o TVE. L’ús de bots ha sigut corroborat també per Max Golovánov, extreballador de la cadena, que afirma que, ja el 2010, va ser encarregat per la directora del canal, Victoria Vorontsova, d’adquirir bots, seguint l’exemple de RT en llengua anglesa.
L’ús de ‘bots’ va propulsar la cobertura de la propaganda russa sobre l’1-O
El recurs massiu a comptes automatitzats va fer que RT superés llavors en presència en xarxes socials a mitjans espanyols consolidats

El més llegit
- Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Per aquest motiu hauràs de portar piles al cotxe a partir de l'any que ve
- Catalunya construirà 21.289 pisos socials en solars de 226 municipis
- Els locals del Born hauran de tancar abans si fan soroll de nit
- El cistell de consum a l’àrea de BCN ascendeix a 420 euros al mes per llar