Guerra a l’est d’Europa

L’economia d’Ucraïna vira a mode supervivència per a una guerra llarga

Kíiv empara sectors estratègics per evitar perdre ingressos que també li serveixen per pagar salaris i béns no letals per a l’Exèrcit 

El país ha perdut 6 milions de treballadors, el 40%

Desproveïda de matèries primeres per la interrupció de les entregues des de l’estranger. Amb treballadors que fugien o s’allistaven a l’Exèrcit. I un client important, Bielorússia, de sobte reconvertit en un enemic. Aquest era el negre panorama a què s’enfrontava Kormotech, una de les principals empreses d’aliments per a animals d’Ucraïna, en els inicis de la invasió russa a gran escala. Va ser llavors quan els amos d’aquesta companyia ucraïnesa van adoptar un altre enfocament. Van contactar productors locals. Van deixar de mantenir existències als seus magatzems per llargs períodes. I van buscar clients que volien reemplaçar productes russos pels d’altres països.

Temes:

FMI OTAN El País