Rússia esquiva amb una flota fantasma les sancions al seu cru

Moscou ingressa per la venda de petroli més que abans de la invasió, malgrat el perill de catàstrofe mediambiental

SHUTTERSTOCK

Era un patró de navegació molt poc habitual per a un petroler de tals dimensions. El juny passat, tal com va constatar el diari canari La Provincia, del Grup Prensa Ibérica, el Lauren II, un rovellat vaixell cisterna de dues dècades d’existència, bandera panamenya, 332 metres d’eslora i prop de 160.000 tones, feia voltes davant les costes del Sàhara Occidental, a unes 160 milles nàutiques al sud de l’illa d’El Hierro. Acabava de rebre la càrrega d’un altre de menors dimensions, arribat des d’un port rus al mar Bàltic, i esperava per a un nou transvasament similar, una operació coneguda en l’argot marítim com a STS, acrònims en anglès de transferència barco a barco. Una vegada culminada la missió, el vaixell, amb la seva quilla ja ben enfonsada sota la superfície marina, va posar rumb a l’Extrem Orient asiàtic, on es troba en l’actualitat.

Temes:

Hong Kong G-7