Hi va haver un temps en què els petrodòlars de l’Aràbia Saudita viatjaven pel món en missió evangelitzadora, finançant mesquites i escoles alcoràniques per propagar la reaccionària doctrina wahhabita que tants estralls ha causat. Però eren altres temps. En els últims anys aquests diners han acabat en companyies de vehicles elèctrics, ulleres de realitat augmentada, videojocs i infraestructures. Des d’Uber i Lucid Motors fins a Blackstone i Alibaba. El cervell d’aquesta estratègia no és cap altre que el príncep hereu i governant de facto del país, Mohammed Bin Salman. I el seu vehicle per fer-ho, el fons sobirà saudita, el mateix que es podria convertir aviat en l’accionista més gran de Telefónica i el mateix que ha sigut utilitzat per l’‘Steve Jobs beduí’ –com el va anomenar un inversor japonès– per cometre alguna de les seves malifetes més sonades.
El mercat de les telecomunicacions
El fons sobirà saudita que irromp a Espanya, envoltat de sospites
El més llegit
- La malaltia continua desbocada a Catalunya i ja registra més d’11.000 casos
- Desencallada la reforma de l’avinguda de Roma
- Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’
- Preocupació a Badalona pel caos de cotxes a l’entorn de Can Ruti
- Fons Next Generation, palanca per transformar Catalunya i Europa