L’enfrontament entre taxistes i ‘apps’ de vehicles de transport amb conductor (VTC) com Uber o Cabify no és una singularitat barcelonina. O sí. L’anomenada ‘guerra del taxi’ té un escenari singular a cada ciutat global on s’entaula la batalla. Si a Nova York un canvi d’aliances ha transformat el tauler, a Londres comparteixen mercat amb els ‘minicabs’ i a Brussel·les s’ha unificat l’accés a la professió de conductor. A diverses capitals, com per exemple a París, quan se sol·licita un trajecte ja pot prestar el servei de manera indiferent un taxi o un VTC.
Miralls per a Barcelona
Cinc guerres del taxi diferents: així és el conflicte a París, Londres, Brussel·les, Roma i Buenos Aires
Una dècada després de la irrupció de les ‘apps’ de VTC, la majoria de ciutats globals són escenari de lluites pel transport a demanda
Un canvi d’aliances transforma la guerra entre taxis i VTC a Nova York
Les llicències de taxi a Barcelona s’estabilitzen com a assegurança de jubilació: 120.000 euros per permís
EDITORIAL: Taxis, VTC i competència
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit
- Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)