L’enfrontament entre taxistes i ‘apps’ de vehicles de transport amb conductor (VTC) com Uber o Cabify no és una singularitat barcelonina. O sí. L’anomenada ‘guerra del taxi’ té un escenari singular a cada ciutat global on s’entaula la batalla. Si a Nova York un canvi d’aliances ha transformat el tauler, a Londres comparteixen mercat amb els ‘minicabs’ i a Brussel·les s’ha unificat l’accés a la professió de conductor. A diverses capitals, com per exemple a París, quan se sol·licita un trajecte ja pot prestar el servei de manera indiferent un taxi o un VTC.
Miralls per a Barcelona
Cinc guerres del taxi diferents: així és el conflicte a París, Londres, Brussel·les, Roma i Buenos Aires
Una dècada després de la irrupció de les ‘apps’ de VTC, la majoria de ciutats globals són escenari de lluites pel transport a demanda
Un canvi d’aliances transforma la guerra entre taxis i VTC a Nova York
Les llicències de taxi a Barcelona s’estabilitzen com a assegurança de jubilació: 120.000 euros per permís
EDITORIAL: Taxis, VTC i competència

El més llegit
- Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig