Entendre-hi més

Rebelo de Sousa, el primer polític-celebritat convertit en president de Portugal

  • Un nou llibre repassa com la trajectòria de l’actual president portuguès als mitjans de comunicació ha influït en l’èxit de les seves campanyes electorals

  • L’autora, la periodista Sandra Sá Couto, presenta un polític que deixa poc marge per a la improvisació malgrat el seu caràcter aparentment espontani

Pedro Nunes / REUTERS

Poc més de 150.000 euros. Aquests van ser els diners pressupostats per a la campanya de Marcelo Rebelo de Sousa a les eleccions presidencials del 2016, fins a cinc vegades menys que alguns dels contrincants. I li’n van sobrar 45.000. Però Rebelo de Sousa, conegut per tothom a Portugal com a Marcelo, comptava amb un capital que cap dels rivals tenia: el mediàtic. L’alta presència de l’actual president lusità durant prop de 15 anys als mitjans de comunicació, quan molts pensaven que la seva vida política havia acabat, el va aixecar de nou a la primera línia i li va permetre guanyar els comicis del 2016 en primera volta amb el 52% dels vots. En va aconseguir més que els altres nou candidats junts.