Poc més de 150.000 euros. Aquests van ser els diners pressupostats per a la campanya de Marcelo Rebelo de Sousa a les eleccions presidencials del 2016, fins a cinc vegades menys que alguns dels contrincants. I li’n van sobrar 45.000. Però Rebelo de Sousa, conegut per tothom a Portugal com a Marcelo, comptava amb un capital que cap dels rivals tenia: el mediàtic. L’alta presència de l’actual president lusità durant prop de 15 anys als mitjans de comunicació, quan molts pensaven que la seva vida política havia acabat, el va aixecar de nou a la primera línia i li va permetre guanyar els comicis del 2016 en primera volta amb el 52% dels vots. En va aconseguir més que els altres nou candidats junts.
Entendre-hi més
Rebelo de Sousa, el primer polític-celebritat convertit en president de Portugal
Un nou llibre repassa com la trajectòria de l’actual president portuguès als mitjans de comunicació ha influït en l’èxit de les seves campanyes electorals
L’autora, la periodista Sandra Sá Couto, presenta un polític que deixa poc marge per a la improvisació malgrat el seu caràcter aparentment espontani

Temes:
El més llegit
- L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa