Poc més de 150.000 euros. Aquests van ser els diners pressupostats per a la campanya de Marcelo Rebelo de Sousa a les eleccions presidencials del 2016, fins a cinc vegades menys que alguns dels contrincants. I li’n van sobrar 45.000. Però Rebelo de Sousa, conegut per tothom a Portugal com a Marcelo, comptava amb un capital que cap dels rivals tenia: el mediàtic. L’alta presència de l’actual president lusità durant prop de 15 anys als mitjans de comunicació, quan molts pensaven que la seva vida política havia acabat, el va aixecar de nou a la primera línia i li va permetre guanyar els comicis del 2016 en primera volta amb el 52% dels vots. En va aconseguir més que els altres nou candidats junts.
Entendre-hi més
Rebelo de Sousa, el primer polític-celebritat convertit en president de Portugal
Un nou llibre repassa com la trajectòria de l’actual president portuguès als mitjans de comunicació ha influït en l’èxit de les seves campanyes electorals
L’autora, la periodista Sandra Sá Couto, presenta un polític que deixa poc marge per a la improvisació malgrat el seu caràcter aparentment espontani
Temes:
El més llegit
- L’ajuda de 115 euros al mes que ja pots demanar a la Seguretat Social
- Avís de la Policia Nacional quan arribis a casa: «Si els veus, no toquis res»
- Les pluges a Catalunya deixen els pantans per sobre del 18%
- "No em deixava treballar i controlava tots els tiquets"
- El somni olímpic frustrat pel franquisme