La guerra a Ucraïna arruïna la credibilitat dels mitjans del Kremlin i els obliga a repensar la seva estratègia de propaganda

  • El canal del Kremlin es concentra a l’Àfrica i Llatinoamèrica, on veu una font potencial de suport, mentre que a Occident, Moscou recorre als denominats ‘agents d’influència’ per promocionar les seves narratives

  • Després de ridiculitzar la premsa occidental per anunciar el conflicte armat, RT pateix una onada de dimissions entre el seu personal estranger, que intenta pal·liar oferint pujades de salaris substancioses

Dado Ruvic (Reuters)

«A aquells que venen titulars tremendistes jugant amb una cosa tan seriosa com la guerra els hauria de caure la cara de vergonya, i si cap d’ells tingués una mica de dignitat, potser abandonaria la feina o sortiria a demanar perdó». Javier Rodríguez Carrasco, presentador d’informatius del canal RT en espanyol, culminava amb aquestes contundents paraules, el 16 de febrer passat, una emissió titulada ‘Història d’una gran histèria, ¿invasió imminent de Rússia a Ucraïna?’.