A l’estació de trens de Khàrkiv, al martiritzat est d’Ucraïna, s’està celebrant un dels rituals del dia. Grinyolant com un ocell, carregat com un formiguer de passadissos llargs, un dels trens de llarg recorregut està arribant a la terminal. El vehicle és puntual com un rellotge suís, i l’organització, primmirada. Construïda el 1868, l’estació va arribar a ser una de les més grans de l’Imperi rus –el seu primer tren va sortir cap a Moscou–, i va ser destruïda durant la Segona Guerra Mundial, però el seu aspecte actual sembla un decorat de pel·lícula. És un lloc espartà, imponent i funcional, ara lleugerament rosegat per la guerra iniciada aquest any pel president rus Vladímir Putin.
Tensió bèl·lica a l’Est
La intrèpida resistència dels trens a Ucraïna
El sistema de transport aeri ucraïnès ha quedat pràcticament inservible per la guerra, però la xarxa ferroviària mai ha col·lapsat
El conflicte bèl·lic ha segat ja la vida de 182 ferroviaris

El més llegit
- L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa