Debat públic

La legalització del cànnabis: una oportunitat històrica (i econòmica) per a Alemanya

  • El nou Govern tripartit d’SPD, verds i liberals trenca amb el prohibicionisme defensat pels conservadors

  • La ‘coalició semàfor’ aposta per un model més liberal amb avantatges financers per a l’Estat

JOSÉ JÁCOME

L’empresa de transport públic berlinesa BVG va sorprendre a mitjans de desembre amb una campanya publicitària a les portes del Nadal: el seu departament de comunicació va promocionar amb un vídeo corporatiu un «bitllet de cànem» que podia ser ingerit després d’utilitzar-lo. Ruixat amb unes gotes d’oli de la planta, el vídeo suggeria que la seva ingesta relaxava l’usuari en els dies previs al Nadal, tan marcats per l’estrès de les compres i la preparació dels compromisos familiars. L’oli de cànem utilitzat no contenia, no obstant, el principi actiu del THC –component psicotròpic– ni tampoc el del CDB –component amb aplicacions medicinals i relaxants–.