«Nosaltres només injectem informació en el corrent sanguini d’internet. Observem com creix i li donem alguna empenta. S’ha de produir sense que ningú pensi que es tracta de propaganda, perquè quan algú ho pensa el següent és preguntar-se: ‘¿Qui ho ha posat aquí’?». Així és com Mark Turnbull, director gerent de Cambridge Analytica, es vantava en privat d’orquestrar a través de les xarxes socials les opaques campanyes de desinformació que van contribuir a la victòria presidencial de Donald Trump als Estats Units, de Mauricio Macri a l’Argentina i del Brexit al Regne Unit.
Auge d’un fosc negoci
Desinformació i manipulació política: la guerra psicològica es lliura a les xarxes
Governs, polítics i altres actors utilitzen les plataformes digitals per propagar mundialment campanyes de difamació dels seus rivals i de recolzament als seus interessos

Temes:
El més llegit
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi