El New York Times emetrà aquesta matinada el seu primer anunci en set anys durant la gala dels Oscars, amb l'objectiu de remarcar la importància de la veritat i d'informar amb veracitat davant els atacs de l'Administració de Trump contra alguns mitjans dels EUA, inclòs el mateix rotatiu nord-americà.
L'anunci, que es preveu impactant en uns moments de màxima audiència televisiva i de polèmica sobre els "fets alternatius" promoguts per la nova Administració, comença amb el so de veus dient: "La veritat és que la nostra nació està més dividida que mai", amb aquestes paraules sobreescrites en negre sobre blanc. La frase llavors canvia a "La veritat és que els fets alternatius són mentides".
L'espot repeteix diferents versions de "La veritat és..." mentre les veus s'acceleren i se senten més fortes. Al final acaba així: "La veritat és dura" i "La veritat és més important ara que mai".
L'objectiu de l'anunci del 'NYT' és aprofitar "el diàleg nacional en curs sobre els fets i la veritat" i el que signifiquen en el món d'avui, segons el executiu de 'branding' del rotatiu David Rubin, informa la CNN.
NOTÍCIES FALSES
"La idea és ser part d'aquella discussió sobre què significa trobar la veritat", ha declarat Rubin. "¿Què significa en un món de 'fake news' (notícies falses)? ¿I quin és el rol del periodisme i dels periodistes en aquest procés i quin és el rol del lector recolzant aquest periodisme?", es pregunta.
L'anunci, en blanc i negre i de 30 segons, és minimalista, però tot i així resulta aclaparador. "Creiem que és una gran metàfora de la dificultat que entranya en condicions normals entendre la veritat", ha dit Rubin. "Això ens porta al rol que creiem que el periodisme pot representar per ajudar a superar aquest desordre i adoptar un sentit propi del que està succeint al món".