Un biobús impulsat per excrements humans dóna servei al Regne Unit

El biogàs comença a tenir aplicació en vehicles i en el transport de passatgers

Autobusos impulsats per excrements humans. No és exacte, però s'hi acosta. Els vehicles impulsats per biogàs són una realitat. Al Regne Unit han començat a donar servei regular els denominats Bio-Bus, impulsats per combustible fet de deixalles de menjar, així com de deixalles orgàniques, o sigui, excrements humans. El Bio-Bus és propietat de la companyia Wessex Water i ja es troba en funcionament entre l'aeroport de Bristol i la ciutat de BathBristol i la ciutat de Bath, té una capacitat per a 40 passatgers i està servint com a mitjà de transport entre la ciutat i l'aeroport, ja que cada càrrega de combustible ofereix fins a 300 quilòmetres.

El combustible que usa aquest autobús és principalment gas de biometà fet de deixalles orgàniques, que no afecta la qualitat de l'aire gràcies a les seves baixes emissions. Tampoc fa mala olor.

El gas, el biometà, produeix menys emissions que els motors dièsel tradicionals i és a la vegada renovable i sostenible. Es genera a Bristol en una planta de tractament d'aigües residuals, dirigida per GeneCo, una filial de Wessex Water. Aquesta setmana, la companyia també es va convertir la primera al Regne Unit a injectar gas generat a partir de les deixalles humanes i els aliments a la xarxa de gas nacional. 

Iniciatives similars s'han portat a terme en altres zones del món. El biogàs no és una novetat, encara que sí que és innovador l'ús en una línia regular d'autobusos. La finlandesa Wärtsilä va entregar aquest any una planta nova especialitzada en biogàs a la noruega Cambi AS, especialista en el tractament de residus biològics. La planta operada per Cambi AS en nom de l'Agència per a la Conversió de Residus en Energia (EGE) i la ciutat d'Oslo produirà biometà a partir de residus d'aliments de les llars per al seu ús com a biocarburant per a autobusos a Oslo. EGE produeix energia respectuosa amb el medi ambient a partir de residus i està sota la supervisió del Departament d'Assumptes Mediambientals i Transport de la ciutat d'Oslo. Una línia a seguir en el futur.