El servei de bus urbà a l’Hospitalet de Llobregat i al Baix Llobregat es troba en un dilema anòmal. L’aturada parcial que dijous van realitzar els treballadors de Rosanbus, la companyia que gestiona des de fa més de trenta anys la prestació del servei (per exemple, en les línies L-10, M-12, M-14 o LH-2), és tan sols la punta de l’iceberg de les dues «guerres» obertes en el servei de busos de la segona ciutat més poblada de Catalunya.
Conflicte en el transport local
Les dues ‘guerres’ obertes en el bus de l’Hospitalet: una vaga i la nova licitació del servei
Les línies gestionades per Rosanbus, que recorren l’Hospitalet, el Prat i altres municipis del Baix Llobregat, van registrar més de 10 milions de viatgers el 2021
L’AMB va reactivar la licitació per al servei que encara avui gestiona Rosanbus –per un valor de gairebé 263 milions d’euros– aquest mes

Temes:
Esplugues de Llobregat Cornellà El Prat de Llobregat Autobusos Transport públic AMB ( Àrea Metropolitana de Barcelona )
El més llegit
- Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- El nou municipi de Barcelona en el top 3 dels més rics de Catalunya: té més de 66.000 euros de renda personal anual
- Aquest és el sector que cobra més diners de la jubilació: 2.905,43 euros cada mes de la Seguretat Social
- L’arribada d’Alice, la primera gran dana de la tardor, posa en avís tot el Mediterrani per risc de pluges torrencials i inundacions
- El supermercat xinès dels horrors: marisc caducat, peix podrit i conserves no aptes per consumir