Conflicte en el transport local

Les dues ‘guerres’ obertes en el bus de l’Hospitalet: una vaga i la nova licitació del servei

  • Les línies gestionades per Rosanbus, que recorren l’Hospitalet, el Prat i altres municipis del Baix Llobregat, van registrar més de 10 milions de viatgers el 2021

  • L’AMB va reactivar la licitació per al servei que encara avui gestiona Rosanbus –per un valor de gairebé 263 milions d’euros– aquest mes

Elisenda Pons

El servei de bus urbà a l’Hospitalet de Llobregat i al Baix Llobregat es troba en un dilema anòmal. L’aturada parcial que dijous van realitzar els treballadors de Rosanbus, la companyia que gestiona des de fa més de trenta anys la prestació del servei (per exemple, en les línies L-10, M-12, M-14 o LH-2), és tan sols la punta de l’iceberg de les dues «guerres» obertes en el servei de busos de la segona ciutat més poblada de Catalunya.