El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, s'ha reunit aquest dimarts amb l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, i amb el president d'Adif, Juan Bravo, per abordar el soterrament de sis quilòmetres de vies de les línies R-2 i R-4 al municipi.
De la Serna ha assumit un compromís temporal: la previsió és que el projecte de soterrament estigui aprovat d'aquí 14 mesos. Si no hi ha imprevistos, les obres s'iniciarien el 2020 amb la qual cosa el 2025 les vies ja haurien d'estar soterrades.
Marín s'ha mostrat satisfeta tot i que ha recordat que altres vegades s'ha anunciat una actuació necessària per acabar amb la fractura ferroviària de la localitat.
Una dècada després
El soterrament és una operació pendent des de fa una dècada: el 2007 es va fer un projecte d'una primera fase, que afectava la R-2, amb un pressupost previst de més de 300 milions. Les obres havien de començar el 2008 però això no va arribar a succeir. De la Serna ha explicat que d'aquell pla s'aprofitaran elements, i que això permetrà escurçar terminis administrativament parlant.
La principal diferència del nou projecte és que preveu el soterrament de la R-2 i la R-4 en la mateixa operació, amb un cost calculat en 608 milions d'euros i la construcció d'un intercanviador a La Torrassa que permetrà connectar amb les línies 1 i 9 del metro.
El procés comença ara, ha recalcat De la Serna, amb la tramitació de l'estudi informatiu.
Comissió de seguiment
De la Serna i Marín han anunciat la creació d'una comissió de seguiment integrada pel ministeri, Adif, l'ajuntament, la Generalitat i la plataforma L'Hospitalet sense vies.