Nike i Adidas són les marques esportives hegemòniques a nivell mundial. La seva rivalitat es podria equiparar a la d’altres parelles antagòniques en la història del màrqueting, com ara Coca-Cola o Pepsi, PlayStation o Xbox i, a nivell més local, Cola Cao o Nesquik. Segons la consultora especialitzada SGI Europe, la firma del ‘swoosh’ (xiulet) i la de les tres bandes es reparteixen elles soletes el 43% del pastís del mercat, a raó del 27,4% Nike, i el 15,3% Adidas. I a molta, molta distància altres empreses com Skechers (5,8%); VF Corp, la de les Vans (3,4%); New Balance (3,2%); Puma (2,9%); Asics (2,6%); Anta, el Nike xinès (1,6%); Crocs (1,3%), i Under Armour (1%).
Bojos per les sabatilles
Nike i Adidas, una rivalitat eterna
Sabatilles esportives: la gran tendència del segle XXI (10123048)
Les 10 +1 sabatilles més icòniques de la història (10303003)
La marca nord-americana del ‘swoosh’ i l’alemanya de les tres bandes copen el 43% del mercat del calçat esportiu en una lluita que data des dels 70
Temes:
El més llegit
- Enquesta prohibida de les eleccions a Catalunya: últim sondeig
- L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Diverses empreses amenacen de deixar el Balcó Gastronòmic
- Catalunya arriba a l’12M amb un torcebraç Illa-Puigdemont i sense pactes clars
- El Barça celebra el títol de Lliga davant la insolència de Laporta i Rocha