Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

Azzedine Alaïa, l’últim modista que encara cosia els seus vestits

Parlem amb Olivier Niklaus i amb Farida Khelfa, el director i una de les models protagonistes del film sobre la vida del gran dissenyador francotunisià d’alta costura. El festival Moritz Feed Dog obre foc dimecres amb aquest ‘outsider’ de la indústria que va regnar a l’era de les ‘top models’ amb la seva roba sexi i empoderadora

  • Westwood, Alaïa i Miró, tres genis irrepetibles, copen el cartell del Moritz Feed Dog 2023

FUNDACIÓN AZZEDINE ALAÏA / MORITZ FEED DOG

Una placa al 18 de Rue de la Verrière de París recorda que allà era on Azzedine Alaïa tenia el seu taller, botiga, habitacions de convidats i la casa. Avui allotja la seva fundació, ja que, el 2017, una caiguda va deixar el «modista que va esculpir les dones» en un coma irreversible. El seu ‘maison’ continua actiu, vestint clientes com Rihanna, que va lluir un dels seus ‘looks’ de transparències i cuir negre a l’alfombra vermella dels Oscars. I el seu llegat continua també molt viu gràcies a treballs com el film ‘Azzedine Alaïa: The Couturier Who Shaped Women’ (2022), un homenatge del director Olivier Nicklaus al modista francotunisià, que va reinventar la silueta femenina i va regnar a l’era de les ‘tops’ als 80 i 90 amb la seva roba sexi i empoderadora. Va anar per lliure sense publicitar la seva marca ni sotmetre’s a l’esclavitud del calendari oficial de desfilades de la indústria.