Sabatilles esportives: febre per la gran moda del segle XXI

 Lluny de disminuir el seu creixement, el confinament i els nous codis de comoditat en el vestir han esperonat la tendència ‘athleisure’ del calçat, en corba creixent i imparable des dels 80

Les propostes ‘revival’ dels gegants Nike i Adidas i les col·laboracions de les firmes de passarel·la han sigut beneïdes pels ‘mil·lennistes’, disposats a pagar el que sigui per calçar-se aquest símbol d’‘eterna joventut’

Barcelona 07 12 2020 Sociedad Aumenta el uso de las zapatillas deportivas como calzado diario En la foto desfile de sneakers cruzando la calle Aragon Fotografia de Jordi Cotrina / JORDI COTRINA

Les sabatilles esportivess’han convertit en elcalçat de moda, la gran tendència d’aquest segle, la que més ven, la més ‘cool’. A cada segon que passa, Nike, el ‘number one’ del sector,ja ha col·locat 25 parells als carrers. Pensin per un moment, dos, tres, quatre... 50 parells, 75 parells, 100 parells... Entre les dues marques hegemòniques, la del’swoosh’ i la de les tres ratlles,Adidas, sumen gairebé el 43% del pastís del calçat esportiu, que aquest any mourà64.000 milions d’euros, iseran més de 82.000 en el 2024, segons projeccions del portalStatista. Un sucós mercat pel qual també lluiten Skechers, VF Corp (les Vans), New Balance, Puma, Asics, Crocs i Under Armour, així com les xineses Anta i Li-Ning, que estan empenyent, fort. Per si no fos prou, des dels 90, però sobretot en els últims cinc anys,el luxe s’ha apuntat a aquest cavall guanyadortraient col·leccions esportives, molt còmodes per a la ‘working class’, el gust de la majoria.