La passarel·la 080 ha posat aquest dijous el colofó a la seva primera edició digital amb les desfilades de Lera Mamba, Eikò Al, Oscarleon, The Label Edition, Eñaut i Maite By Lola Casademunt.
Sostenibilitat i innovació van definir la col·lecció Catalogue, de la firma Lera Mamba, que es basa en el moviment de la reutilització creativa i la customització de peces. La seva dissenyadora, Marta Pujol, que només treballa amb roba que prové de fàbrica i magatzems d’estoc, va presentar un primer ‘look’ tot fet de motllos crus i a continuació va mostrar un exemple del mateix conjunt ja personalitzat. En la desfilada es van veure patrons folgats i minimalistes, molt pròxims al concepte de fet a mida.
Un estil casual amb pinzellades sofisticades es va reflectir en la col·lecció Land Vibration, de la firma Eikò Ai. La seva dissenyadora, Olga Lladó, va apostar per una dona urbana i sensual amb ‘looks’ de llenceria i colors pastel. Una estètica harmoniosa de blondes, tuls, transparències i setí combinen amb estampats fotogràfics de paisatges i cels tornassol.
Per la seva banda, Oscarleon va recrear l’estat d’ànim a través de dissenys amb missatges pintats en peces superiors com samarretes i camises ‘oversize’. El tricolor compost pel vermell, el negre i el blanc va dominar en un procés creatiu absolutament artesanal.
A continuació, The Label Edition va presentar la col·lecció ‘Résilence’ inspirada en la resistència de les peces davant el pas del temps, avalant així una moda més ètica i honesta en contraposició al consumisme frenètic que es viu actualment. Els elements de sastreria es combinen amb teixits de camiseria, passant per pell sintètica fins a la pelfa estampada.
En una escenografia glacial, Eñaut va llançar ‘Permasfrost’. Una col·lecció basada en el desglaç amb blanc absolut en què figuren teixits fluids i materials tècnics, així com bermudes, samarretes, petos, diversitat de jaquetes i armilles.
Amb un estil fresc i jovial i sense perdre gens de distinció es va presentar la col·lecció de Maite By Lola Casademunt, que va tancar l’última sessió de l’edició digital de la passarel·la 080.
A la passarel·la van dominar dues línies: La primera, amb una estètica safari amb una explosiva barreja d’estampats ‘animal print’ com a senya d’identitat de la marca. Mentre que la segona va donar pas a un estil ‘bourgeois’ del barri parisenc de Saint Germain.