Cada vegada més companyies de moda presten els seus serveis per ajudar a combatre els efectes del coronavirus al món. Els últims a donar el seu recolzament han sigut Anna Wintour i el president del Consell de Dissenyadors de Moda d’Amèrica (CFDA), Tom Ford, que han anunciat que juntament amb l’edició nord-americana de la revista ‘Vogue’ llançaran ‘A Common Thread’, una iniciativa de recaptació de fons per ajudar tots aquells joves dissenyadors que havien començat el seu propi negoci i que s’han vist afectats per la pandèmia.
Els fons del CFDA estan destinats a protegir el futur dels joves dissenyadors, especialment dels guanyadors dels seus premis anuals com Altuzarra, Rodarte i Prabal Gurung, però atesa la situació d’emergència, han decidit dirigir els fons especialment als afectats per la crisi. El projecte es complementarà amb uns vídeos que es publicaran a les seves plataformes, protagonitzats pels mateixos dissenyadors i tots els treballadors que formen part de les empreses.
Una iniciativa similar es va dur a terme fa 17 anys quan es va cancel·lar la Setmana de la Moda de Nova York per l’atemptat de l’11-S a les petites marques de moda que havien iniciat la seva etapa en aquella època. Ara és el moment de tornar a reunir tots aquests ajuts econòmics per recolzar qui més ho necessita.