La moda es fa cada vegada més sostenible. Poc després que Donatella Versace anunciés que no inclouria pells a les seves peces i als seus accessoris, ara és Chanel la que segueix l’exemple. La casa francesa ha anunciat que deixa d’utilitzar pells exòtiques en tots els seus dissenys: ni cocodril, ni serp ni cap animal que no pertanyi al sector agroalimentari. Un pas endavant per a una firma que té com a director creatiu un amant de les pells, Karl Lagerfeld, que no té cap objecció a l’hora d’utilitzar-les en l’altra firma que dissenya, Fendi. Grans firmes com araBurberry, Gucci, Michael Kors, Diane von Fuerstenberg i John Galliano també han descartat les pells per a les seves col·leccions.
Des de Chanel asseguren que cada vegada és més complicat trobar pells exòtiques i que estan recorrent a uns nous acabats que són de la mateixa qualitat per no baixar el nivell dels seus productes. L’anunci coincideix amb la campanya que ha protagonitzat Penélope Cruz per a l’organització Peta, en què apareix amb el seu gat i proclama: "Protegeix els animals. Mai vesteixis pelatge". I coincideix també amb la desfilada celebrada aquest dimarts per Chanel al Metropolitan de Nova York, on ha presentat el seu xou ‘Metiers d’art’.
Una desfilada que ha recuperat l’estil més luxós i ostentós de l’antic Egipte, amb una línia atapeïda de daurats que ens porta de tornada a Cleòpatra en la seva versió més norantera i ‘chic’. La desfilada es va celebrar amb el Temple de Dendur com a teló de fons. Aquesta vegada les jaquetes de 'tweed’ van aparèixer revestides de llustrós daurat, però també en ivori, coral i blau intens.
Karl Lagerfeld ha recorregut als plecs que recorden les columnes i les túniques, i tampoc han faltat les muscleres marcades com a símbol de poder i els efectes d’escarabats, serps i cocodrils, que ja no són de pell. A primera fila hi va haver l’actriu francesa Marion Cotillard, la directora de cine Sofia Coppola, les models Diane Kruger, Helena Christensen i Lily Rose Depp i l’actriu Penélope Cruz, que és també ambaixadora de la marca.