Oferir mostres de productes als potencials clients és una tècnica molt estesa en el màrqueting tradicional. Però Pepsi ha volgut reblar el clau d'aquest mètode recolzant-se en les noves tecnologies i en les possibilitats que posen al seu abast les xarxes socials. La companyia ha creat a Bèlgica una màquina expenedora que regala refrescos a canvi que els usuaris es facin fans de la seva pàgina de Facebook.
El sistema és senzill: a diferència de les típiques màquines de 'vending', aquest prototip no funciona amb monedes, sinó que la contrapartida per als consumidors es basa a clicar el 'm'agrada' a la pàgina de Facebook de Pepsi, ja sigui a través dels seus propis dispositius mòbils o bé en la mateixa pantalla de la màquina.
DADES DE VALOR
DADES DE VALORPerò la campanya no només és innovadora a nivell de màrqueting 2.0, sinó que té un especial valor per les dades comercials que a través d'ella pot recollir l'empresa per als seus estudis de mercat. Gràcies a aquesta tècnica, la companyia pot obtenir informació precisa sobre els impactats per la campanya , un aspecte que a vegades és descuidat per les accions tradicionals que ofereixen mostres gratuïtes.