Obro fil

Com passar de l’«ets un fàstic» als petonets en un segon

Els milions de feligresos de Messi

Aquesta setmana també s’ha tancat un culebró sense el final feliç que desitjaven molts culers. Leo Messi no jugarà al Barça l’any que ve i tampoc a l’Aràbia Saudita, sinó que se’n va a jugar a l’Inter Miami. Un tuitaire especulava que Messi havia confós aquest equip amb l’Inter Milà, que té molta més solera, però tot sembla indicar que el millor futbolista de la història ha pres la decisió de manera conscient.

Si s’hagués de condensar el sentiment general del barcelonisme, potser ho podria resumir un tuit de @mateusabala: «Crec que tots volíem que tornés, però sabíem que no era el camí correcte». Però una altra cosa són les formes, perquè gairebé ningú entén que fes mesos que el Barça insinuava que Messi tornaria al club després de dos anys inútils a París. «Que trist, quina manera d’enganyar-nos de nou». va resumir a EL PERIÓDICO Emilio Pérez de Rozas.

Però s’ha de girar full i les xarxes socials recullen l’enorme influx que el jugador argentí encara té als 35 anys. Dos exemples de l’interès que encara desperta cada moviment de Messi. El primer té a veure amb la roba que va triar per posar-se per a l’entrevista, amb ‘Sport’ i ‘Mundo Deportivo’, en la qual va anunciar que se n’anava a Miami. Resulta que el futbolista portava una samarreta blanca amb una frase escrita en anglès, ‘Do a kickflip’. Fins a nou mitjans han publicat notícies sobre aquesta peça: què significa el missatge –és un terme ‘skater’–, quant costa, on es pot trobar... L’altra mostra de la influència de Messi és que l’Instagram de l’Inter Miami ha multiplicat per cinc –d’1,2 fins a 5,5 milions– el seu nombre de seguidors des de l’anunci. Al PSG el seguien a Instagram 19,8 milions de persones abans de la seva arribada i amb ell va pujar fins als 71,4 milions. Tot i que ara alguns també marxen amb el seu ídol.