La nova llar del Whopper

Burger King torna al passat amb un canvi d’imatge

· El ‘rebranding’ de la companyia comença pel logo i els uniformes dels empleats

· La pandèmia ha obligat a adaptar la forma dels seus locals

El 1999 Burger King va canviar el seu logo per una versió molt més moderna, preparant-se així per al nou segle amb un ‘look’ modernista ideal per entrar als anys 2000. Ara, dues dècades després, la companyia de menjar ràpid adopta la moda del retro amb un ‘rebranding’ clarament inspirat en el clàssic logo que la companyia va tenir entre el 1969 i el 1999. El nou logo, molt més minimalista, pretén reflectir l’evolució de la marca així com retre un homenatge als 64 anys d’història de la llar del ‘Whopper’.

La font tipogràfica utilitzada en el nou logo es diu ‘flame’ i segons la companyia, està inspirada en el seu menjar, ja que és «rodona, atrevida i deliciosa». El nou ‘look’ no es quedarà tan sols en el logo, i és que arribarà a tots els aspectes de la companyia. La roba dels empleats serà en relació a la nova imatge que vol donar la marca. Els diferents ‘outfits’ dels treballadors de cada restaurant tindran un aspecte que barrejarà el retro amb el contemporani. A més, la companyia ha utilitzat empleats reals i no models ni actors als seus nous anuncis i imatges promocionals

Com no podia ser de cap altra manera, el canvi d’imatge també arribarà al ‘packaging’. Els nous vasos llueixen el redissenyat logo en la mesura que cada mida ho permet. Els embolcalls de les hamburgueses tenen escrits adjectius que descriuen aquest producte com a ‘saborós’, ‘cruixent’ o ‘sucós’. Aquest nou fons d’armari de Burger King arriba poc després que el seu gran rival a nivell mundial, McDonald’s, actualitzés també la imatge dels seus productes. A Burger King són tan conscients del poder que té la nostàlgia que han temptejat els fans de la cadena amb treure els cascos en forma de ‘Whopper’ que van distribuir el 1983. Si bé originalment formaven part del ‘pack’ amb una ràdio, segur que la seva versió sense fil seria un èxit de vendes.

Finalment, el canvi també afectarà els dissenys dels restaurants. La remodelació de molts dels seus locals va començar ja al setembre, adaptant els locals a l’era del coronavirus. Els nous dissenys d’establiments compten amb menys espai per asseure’s a menjar i amb la cuina a la planta superior, creant així més espai per als cotxes a l’exterior, amb locals pensats per demanar el menjar per emportar. A més, les comandes es podran recollir en taquilles per evitar el contacte entre els clients i el servei. Els dissenys que ja es van presentar adoptaran la nova identitat visual renovada, amb uns canvis que tardaran a instaurar-se. Amb gairebé 19.000 restaurants a tot el món, el nou look de Burger King es veurà immediatament en anuncis i el ‘packaging’, però la renovació total tardarà diversos anys a ser present.

Temes:

Burger King