La lactància materna en públic continua sent el 2019 un tema tabú a molts països. Encara hi ha una part de la societat que veu en aquesta qüestió natural un gest obscè, i nombroses activistes i campanyes lluiten per desestigmatitzar el simple fet que una mare pugui alletar el seu nadó en qualsevol lloc sense que se la sexualitzi per això.
Aquesta setmana, quatre zones freqüentades de Londres es van despertar amb pits gegants, des dels tres als sis metres d’alçària, ubicats a Tanja’s Roof (aquest), Neutral (Colòmbia Road), Ely’s Yard (Bric Lane) i Huntingdon Estate (Shoreditch),
Sota el lema #FreeTheFeed (Libera l’Alimentació), tenia l’objectiu de cridar l’atenció i conscienciar sobre aquest assumpte en la societat anglesa. I ho ha aconseguit especialment a través de les xarxes socials.
“L’objectiu és lluitar contra l’estigma que existeix al voltant d’alletar en públic”, expressa Tania Boler, CEO i fundadora de l’empresa tecnològica Elvie, responsable d’aquesta campanya que no va lligada a cap marca.
Una campanya que sabien que era “incòmoda” per a part de la societat, deixant clar que es tracta d’un estigma i una forma de “reprimir les dones”.