Masculinitat tòxica

La campanya de la PETA que demana als homes deixar de ser mascles i passar al veganisme

L'organització pels drets dels animals associa la violència a la necessitat dels homes de demostrar que són homes

Creu que consumint carn en excés busquen mostrar la seva virilitat, però assenyalen els problemes de disfunció erèctil que pot provocar

La masculinitat tradicional està en dubte, i així ho estan manifestant algunes de les últimes campanyes publicitàries. Amb prou feines uns dies després que Gillette qüestioni els homes i els convidi a reflexionar sobre el seu comportament, l’organització pels drets dels animals PETA associa violència i masclisme a comportaments dels homes. 

La PETA fa referència a un estudi recent de l’Associació de Psicòlegs dels Estats Units, on, en una guia psicològica per a homes i nens, exposa que la "masculinitat tradicional" implica domini i agressivitat i que això és precisament destructiu per a ells, perquè consideren que es tracta d’una misogínia que vol evitar la mostra de debilitat en públic. Així, enllaça aquesta ideologia amb ‘bullying’ o violència amb el que se suposa que ha de ser un home. 

Partint d’aquests estudis, parlen, per exemple, de com els toreros, "borratxos de masclisme", apunyalen els animals per esport, o com hi ha homes que busquen tenir parts d’animals com a trofeus. "Es podria dir que un home necessita teràpia si prova de mostrar la seva virilitat matant un ocell o un peix".

De la mateixa manera, diuen que els homes que mengen moltíssima carn perquè així són els "homes reals", i afegeixen xifres de com els homes consumeixen un 57% més de carn que les dones als Estats Units. I llavors, parlen dels problemes que produeix aquest consum, entre els quals, la disfunció erèctil.

Per tot això, demanen als homes deixar de ser un mascle i passar al veganisme. I ho fan amb aquesta campanya publicitària, en què substitueixen els seus atributs per verdures.