El gegant del comerç electrònic Amazon ha explicat per què es va produir la caiguda a nivell mundial de milers de pàgines i aplicacions d'intertent, el 28 de febrer. Segons el comunicat de l'empresa, tot es va produir per "un error humà", una errata tipogràfica d'un empleat que feia tasques de manteniment als servidors.
La falta ortogràfica va costar més de 150 milions de dòlars (uns 140 milions d'euros).
L'enginyer de l'equip de S3 (Simple Storage Service: on es guarden dades a internet de centenars de milers de pàgines webs i aplicacions), segons diu la nota, va introduir un comandandament erroni i en com'tes d'apagar una petita part del sistema va fer que hi hagués un apagada massiva dels servidors de la companyia.
L'error també va afectar altres empreses, com Giphy, Apple, Netflix o Spotify, per exemple.
DISCULPES ALS CLIENTS
Els serveis que van quedar afectats van ser, entre altres, Slack, Sprinklr, Venmo o fins i tot Down Detector, especialitzat a detectar errors en les principals webs del món.
Amazon va trigar diverses hores a recuperar el normal funcionament, i va demanar disculpes als seus clients.
A partir d'ara, explica Amazon, els enginyers no podran desactivar els servidors, i així s'evitaran caigudes en cascada com la del 28 de febrer.