Facebook ha començat a marcar les ‘fake news’ (notícies falses), com va prometre Mark Zuckerberg a finals del 2016, per combatre la desinformació i, sobretot, la difusió de falsedats interessades per la xarxa. Els enllaços compartits als murs d'aquesta xarxa social portaran un missatge d'advertència, amb enllaços que expliquen el perquè d'aquesta etiqueta que posa en cautela l'usuari.
L'eina ha sigut discretament introduïda als Estats Units. Els usuaris de Facebook poden marcar una publicació com a ‘fake’, i apareixerà l'etiqueta ‘disputed’ amb un signe d'exclamació sota aquest enllaç o informació per advertir altres usuaris quan almenys dues de les organitzacions que s'han compromès a revisar els continguts de la plataforma -com Snopes, ABC News, Associated Press i Politifact- coincideixin a catalogar aquest enllaç com a inversemblant, fraudulent o, com a mínim, de credibilitat dubtosa.
SÀTIRA POLÍTICA
Un dels principals esculls que es trobarà aquest nou protocol seran les webs de notícies i entreteniment amb un alt contingut de sàtira política i social. És el cas, per exemple, del 'Seattle Tribune'. Fins que dues plataformes diferents no revisin la informació, les seves informacions en clau d'humor circularan sense l'etiqueta ‘disputed’.