Diuen que té una extraordinària semblança física amb Ayrton Senna. El seu pare, Marco, propietari de l’equip AKM Motorsport en la F4, el va batejar en homenatge a Kimi Raikkonen. I el seu representant, Toto Wolff, el va escollir com a substitut de Lewis Hamilton a Mercedes. Sens dubte, el destí sembla entossudit que Kimi Andrea Antonelli (Bolonya, 2006) es converteixi en la nova sensació en la F1. I en només una carrera, el jove pilot ha aconseguit l’objectiu.
Kimi, que va fer 18 anys a l’agost i fa dos mesos es va treure el carnet de conduir en una autoescola de la seva ciutat –els professors devien al·lucinar–, arriba a la F1 amb un discret bagatge. Kàrting, quatre anys en monoplaces i només un en la categoria avantsala de la Fórmula 2, la temporada passada, amb un sisè lloc en la general.
Dijous, en vigílies del Gran Premi d’Austràlia, va aparèixer al pàdoc d’Albert Park agafant la mà de la seva germana Maggie, de 10 anys, que somia triomfar en la gimnàstica. Amb la motxilla a l’esquena, semblaven dos escolars despistats. Al box, Kimi mirava de reüll al seu experimentat company George Russell, de qui espera "aprendre" el que li falta per desenvolupar-se en un club tan selecte com la F1. Hamilton el va saludar amb condescendència al trobar-se’l al briefing de pilots.
Després, al sortir per primer cop a la pista al volant del nou Mercedes W15, la seva transformació va ser total. Diumenge a Melbourne, Antonelli va protagonitzar el segon millor debut de la història, a l’acabar quart en el seu primer gran premi. Només el supera el tetracampió Max Verstappen, que va puntuar als 17 amb Toro Rosso. I des de Jean Alessi, el 1989, cap principiant havia aconseguit remuntar des de més enllà de la 15a posició de graella. Kimi ho va fer des de la 16a.
Guanyador en les comparacions
Si comparem l’espectacular i precoç estrena d’Antonelli amb les d’altres grans campions de l’època recent, el resultat del pilot bolonyès encara crida més l’atenció. Sebastian Vettel va començar amb un setè lloc als 19 anys. Fernando Alonso va brillar en el seu debut amb Minardi, també als 19, tot i que una fallada tècnica li va impedir puntuar (12è) a Austràlia 2001. Lewis Hamilton va arrencar en el gran circ amb un podi (3r) al volant del McLaren rere el bicampió Alonso, el seu primer company, tot i que el britànic arribava al Mundial amb 22 anys. Kimi Raikkonen va acabar sisè en la seva primera cursa, amb 21 anys. I més enllà, el 1984, Ayrton Senna va debutar en la categoria reina al Brasil, amb 24 anys, a bord d’un Toleman amb el qual va haver d’abandonar les vuit voltes.
"Conec el Kimi des de fa molts anys i malgrat la seva curta edat puc assegurar que és un gran pilot i representa una gran esperança per al nostre esport. A més de les seves qualitats tècniques i esportistes, és una gran persona", diu Angelo Sticchi Damiani, president de l’Automòbil Club Italià (ACI). "Voldria donar les gràcies abans de res a Mercedes i en particular a Toto Wolff per haver confiat i apostat per aquest noi". Antonelli, format a l’Escola Federal ACI Sport Michele Alboreto, va ser campió de la Fórmula 4 italiana, la Fórmula 4 Adac i la Fórmula Regional Europea abans del seu breu pas per la F2 i el seu salt a la F1.
Antonelli no només va enlluernar pel seu quart lloc a Austràlia, sinó també perquè ho va aconseguir en una carrera de malson, que va acabar en drama per a la resta dels cinc debutants el 2025. Pluja, condicions canviants i un asfalt molt delicat, ple de trampes en les quals van caure pilots tan experimentats com Alonso, Sainz i Piastri, no van ser obstacle per al lluïment del jove italià.
Antonelli va sorprendre amb un superb avançament final aAlex Albon en lluita per la quarta plaça, que va aconseguir després que els comissaris anul·lessin una sanció de cinc segons imposada al de Mercedes. Va acabar a l’estela de Russell, tercer al podi, i davant de l’heptacampió Hamilton.