Seria impossible explicar la història del FC Barcelona sense entrellaçar-la amb la de la ciutat de Barcelona. Tampoc seria possible fer-ho al revés. El club i la capital catalana han mantingut des dels inicis una relació permanent, intensa i profunda, tot i que no sempre d’entesa. Una cosa semblant passa amb els serveis de transport públic de la ciutat i els diferents estadis en els quals els blaugrana han disputat cada una de les seves temporades. Als anys 30, els per llavors habituals tramvies i els aficionats que miraven d’arribar al primer gran camp del FC Barcelona, el de les Corts, van forjar una estreta relació que ha avançat en el temps fins a definir la que avui mantenen un evolucionat i ampliat servei de transport públic i un megaestadi amb capacitat per a 100.000 persones.
Els tramvies que van marcar el Barça
Arribar a l’estadi als anys 30 era tota una aventura quan per poc més d’una pesseta milers d’aficionats s’apinyaven en tramvies atapeïts per arribar al camp de les Corts.
El més llegit
- Tres històrics deixen el Balcó Gastronòmic del Port Olímpic
- Manolo García: "M’ha agradat que, de cada dos catalans, un no ha anat a votar"
- Com l'escalada ajuda Carlos Soria a sortir de l'accident a 7.700m de fa just un any: “Vaig al rocòdrom a les 7.00 h”
- Catalunya i Madrid s’allunyen de la productivitat de les regions més riques
- Tres turistes espanyols moren en un tiroteig al centre de l’Afganistan