Seria impossible explicar la història del FC Barcelona sense entrellaçar-la amb la de la ciutat de Barcelona. Tampoc seria possible fer-ho al revés. El club i la capital catalana han mantingut des dels inicis una relació permanent, intensa i profunda, tot i que no sempre d’entesa. Una cosa semblant passa amb els serveis de transport públic de la ciutat i els diferents estadis en els quals els blaugrana han disputat cada una de les seves temporades. Als anys 30, els per llavors habituals tramvies i els aficionats que miraven d’arribar al primer gran camp del FC Barcelona, el de les Corts, van forjar una estreta relació que ha avançat en el temps fins a definir la que avui mantenen un evolucionat i ampliat servei de transport públic i un megaestadi amb capacitat per a 100.000 persones.
Els tramvies que van marcar el Barça
Arribar a l’estadi als anys 30 era tota una aventura quan per poc més d’una pesseta milers d’aficionats s’apinyaven en tramvies atapeïts per arribar al camp de les Corts.

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança