Entendre-hi més

Així és el ‘circ’ de la Kings League: Piqué porta internet a la pista

  • La lliga impulsada pel ja exfutbolista al costat de populars ‘streamers’ enganxa centenars de milers de joves i supera en audiència partits de Primera Divisió

  • La competició, amb regles estrambòtiques entre l’esport i el videojoc, vol «modernitzar l’espectacle futbolístic» i adaptar-se al consum digital 

  • A causa del torneig, el Port de Barcelona ha deixat clubs modestos sense el ‘seu’ pavelló

A finals de l’estiu, parlant de camí a un dinar amb el popular ‘streamer’ Ibai Llanos, entre Gerard Piqué i Oriol Querol va sortir el germen d’un projecte que pocs mesos després s’ha fet realitat: la Kings League. Una competició de futbol set –impulsada per l’empresa del ja exfutbolista, Kosmos, de la qual Querol és director general en la divisió dedicada a la producció de continguts– que involucra els creadors amb més audiència d’internet. Per exemple, en la seva segona jornada van tenir de mitjana més de 558.000 dispositius connectats a través de plataformes com Twitch i TikTok, sempre de manera gratuïta. Entre d’altres, és un punt important a l’hora de comparar la seva audiència amb la (inferior) de molts partits de la Primera Divisió, un tema sobre el qual s’ha preguntat aquesta setmana al president de LaLiga, Javier Tebas, que va catalogar el format de «circ».