L’explosió del futbol femení

Generació Alexia: les revolucions del Barça femení (dins i fora del camp)

  • Darrere d’aquesta nova fascinació hi ha més que qualitat futbolística: comportaments diferents i una forma menys tòxica d’entendre la competició

  • Les jugadores s’han convertit en nous referents per viure el futbol i l’esport lluny de la testosterona i els vells clixés

Si volen saber cap a on va la societat, mirin com es mouen els diners. Quan no havien passat ni 24 hores des del partit de tornada dels quarts de final de la Lliga de Campiones que va enfrontar el 30 de març el FC Barcelona i el Reial Madrid en un Camp Nou atapeït amb 91.553 espectadors, l’empresa nord-americana Gloria (creadora d’una aplicació que permet connectar els joves talents amb clubs de futbol mitjançant tecnologia de vídeo) va fer pública una oferta de 10 milions d’euros per adquirir els drets de ‘naming’ de la futura Lliga Professional espanyola de futbol femení. Gloria, companyia creada i dirigida per una dona, no està sola en la seva aposta; també el fons d’inversió Muse Capital, fundat per la italiana Assia Grazioli, ha anunciat una aportació de 40 milions per ajudar a professionalitzar definitivament el futbol femení a Espanya. No són diners destinats a beneficència. Aquí han vist negoci.