Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Els veïns de les dues Trinitats seguim esperant l'allargament de la L3 mentre altres obres ens passen per davant"

Reclaman con una cadena humana en Trinitat Nova i Vella para reclamar el alargamiento de la L3

Reclaman con una cadena humana en Trinitat Nova i Vella para reclamar el alargamiento de la L3 / Zowy Voeten

Vet aquí una vegada, l’any 2011, el Pla Director d'Infraestructures (PDI) va acordar el perllongament de la L3 de Trinitat Nova a Trinitat Vella, una obra clau per connectar el nord de la ciutat i recosir el buit entre les dues Trinitats, sempre ignorat. Caldria un túnel de només 900 metres per fer-ho realitat. El projecte figura encara al PDI, però endarrerit eternament. Segons el mateix pla, 9.245 persones se’n beneficiarien, fent més accessible anar a la Vall d'Hebron, per exemple.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Mentrestant, altres obres avancen amb celeritat: la unió dels tramvies, la funesta L9 i L10, la nova xarxa de bus o la futura connexió dels FGC. Però aquí, any rere any, res. El 2024, més de 1.500 persones van participar en una cadena humana per reclamar la connexió, però cap partit, ni l’ ajuntament, va moure fitxa. Ignorar el barri és la norma.

Els veïns i veïnes observem amb perplexitat com es prioritzen projectes arreu de la ciutat, mentre aquesta obra tan senzilla i necessària queda relegada a l’oblit. Les comunicacions a Trinitat Vella són precàries. Amb la nova xarxa de bus, també han desaparegut línies com el 40 i l’11. L' V31, l’únic nou bus que arriba al barri, ja ni connecta amb el centre. L’11 ha quedat relegat a bus de barri amb una freqüència de 25 minuts. L’H4 es queda a les portes del barri, l’H6 s’atura a Fabra i Puig, i no ens arriba cap NitBus. Tot un símbol d'interès pel barri.

Mentrestant, la tinent d’alcalde Laia Bonet celebra a Instagram l’allargament de la L2 fins a Montjuïc, afirmant que "beneficiarà als veïns i veïnes del territori". Ens n'alegrem per Montjuïc, però potser caldria començar per barris que fa dècades que esperen connexions dignes (Trinitats, Zona Nord, Montigalà,) i no per connectar un parc que encara no està saturat (almenys pels locals). Aquí no tenim col·lecions d'art, turistes o palaus, pero necessitem moure'ns.

Li hem comentat amablement a la senyora Bonet per xarxes, on sembla ser molt activa, però no ens ha respost. Potser som veïns de segona i no mereixem ni una explicació. Una llàstima.