Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Rèplica municipal a la carta 'L'escalada ciclista a Vallcarca'

42104975 60

42104975 60 / RICARD CUGAT

En resposta a la carta d'Àngel Andrés L'escalada ciclista a Vallcarca, l'informem que el carril bici a l'avinguda Vallcarca correspon a l'ampliació de la xarxa ciclista de la ciutat, prevista dins de la Mesura de Govern de l'Estratègia de la Bicicleta, així com les altres carrers en què s'han implantat nous carrils bici o s'han baixat a la calçada, de manera que s'ha millorat la seguretat a la via pública, tant dels ciclistes com dels vianants, en alliberar les voreres.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

El tram del carril bici al qual fa referència, el carril bici serà d'una sola direcció, en aquest cas contraria a la circulació rodada, es a dir en sentit mar-muntanya. Per aquest motiu es protegeix el carril amb una línia de serveis, per reforçar la seguretat de l'usuari de la bicicleta, a la vegada que se situa la infraestructura en calçada, per alliberar les voreres i donar major seguretat als vianants.

Per altra banda, les bicicletes en sentit descendent circularan amb els vehicles motoritzats per la calçada, amb una senyalització específica per reforçar-ne la seguretat. Així, el tram entre Esteve Terradas i plaça de Lesseps, sí que serà bidireccional i estarà emplaçat al centre de la calçada. En el tram final de l'avinguda de Vallcarca, entre la cruïlla de amb Esteve Terrades i la ronda de Dalt, el carril passarà a ser unidireccional en sentit ascendent protegit per una línia de serveis, atès el pendent del carrer. No obstant es reforçarà la senyalització horitzontal per tal de fer-ho més visible i evident i millorar la seguretat de ciclistes i vianants.

Les obres de construcció del carril bici a l'avinguda Vallcarca forma part del primer tram de l'eix mar - muntanya a l'avinguda Vallcarca i al carrer d'Esteve Terradas. Aquest eix en forma d'Y que unirà en un futur proper la plaça de Lesseps amb la ronda de Dalt, s'estructura bàsicament en un carril bici bidireccional central reduint els carrils descendents al motoritzats.

Els criteris per a la implantació dels carrils bici a la ciutat responen a les directrius del Manual de Disseny de Carrils Bici, que defineix els requeriments funcionals de la infraestructura ciclista tenint en compte les necessitats de crear una xarxa ciclista integrada en l'espai públic i segura per permetre la mobilitat ciclista a Barcelona de forma eficient i racional, així com per millorar la convivència amb la resta de modes de desplaçament. Així mateix, recordem que la planificació amb els districtes de les futures implantacions de carrils bicicleta van ser explicats públicament convocant als veïns en cada un dels districtes durant l'últim trimestre de 2017.

El govern municipal és conscient que els canvis d'ordenació viària comporten un període d'adaptació per estabilitzar el flux de vehicles i que els conductors modifiquin alguns hàbits previs de circulació, sempre respectant la senyalització viària.

Des de l'Ajuntament ens comprometem a seguir treballant per un model de coexistència entre vianants, ciclistes i vehicles de motor, que clarifiqui per què espais i en quines condicions es pot circular a la ciutat alhora que apel·lem a la col·laboració ciutadana, coresponsable de tenir actituds cíviques per afavorir la coexistència amb els altres.