"Pedro, no et passis els drets humans per l'arc del triomf. Prou armes per matar civils". És el text que lluïa l'Arc de la Victòria de Madrid aquest dilluns al matí. La frase, emmarcada en una pancarta gegant que també anava acompanyada d'una imatge de Pedro Sánchez amb ulleres de sol dins l'avió presidencial, no va tardar hores en esdevenir viral.
Entretots
Amb aquesta acció, que coincidia amb el Dia Internacional dels Drets Humans i la commemoració del 70è aniversari de la Declaració Universal, l'entitat activista Greenpeace tenia com a objectiu reclamar el cessament de la venda d'armes a l'Aràbia Saudita per part del govern espanyol.
Però el que més em sorprèn i vull aplaudir d'aquesta campanya és com Greenpeace va decidir apropiar-se de l'estètica dels 'memes' (que en digital s'utilitzen per fer bromes i associacions entre imatges i reflexions quotidianes) i la traslladava a peu de carrer, tot mantenint el to irònic que caracteritza aquestes expressions visuals. Sens dubte, una bona campanya que ens ha demostrat que les tendències digitals també són capaces de transcendir més enllà de les pantalles per fer-se un lloc als carrers.