En el món dels 'influencers', on triomfa la superficialitat i la vanitat on la joventut s’emmiralla, hi ha un racó d’esperança i aquest es diu 'bookstagram'. Allà hi ha centenars de joves que parlen de llibres, on animen a altres joves a llegir i posen la literatura en primer terme com a base de les seves relacions socials i culturals.
Entretots
Aquest fenomen no solament és un indicador del present sinó del futur del sector literari. Malgrat les estadístiques del consum lector, un grapat significatiu de joves reivindiquen la lectura pels seus coetanis d’una manera atractiva i amena.
Un altre punt important és el foment de la llengua catalana; és notori que els joves es comuniquen principalment en castellà a les xarxes socials però molts dels 'bookstagramers' catalans es comuniquen en llengua catalana i així queda palès en #elreductecatalà, un grup de perfils que difonen lectures en aquesta llengua.
A un mes de Sant Jordi, on s’anhela saber quin serà el llibre més venut, el que realment serà important serà saber quants nous lectors s’hauran guanyat i conservat gràcies a la difusió d’aquests joves a les xarxes socials.