Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Em jubilo com a mestre, tot i que encara tinc corda, però no sento el suport dels de dalt"

Alumnos en el aula de un colegio

Em jubilo després de 35 anys de mestre. En faré 60 i encara tinc corda, ganes i il·lusió per seguir fent de mestre, però no pas per fer de tecnòcrata, buròcrata i administrador o fiscalitzador d’alumnes. M’agrada molt la meva feina i malgrat tot, cada dia vaig a l’escola amb l'empenta, il·lusió i energia necessària per treballar al costat de nens i nenes i ajudar-los a créixer, a aprendre i a convertir-se a poc a poc en persones crítiques i amb valors que els permetin seguir creixent en les seves vides de la manera més harmònica possible.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Però sento no tenir el suport dels de dalt. No em sento útil en el que em demanen a la meva empresa i per això he decidit jubilar-me. Informes, memòries, proves diagnòstiques, proves de competències, resultats, comparacions, barems, programacions i contra-programacions, situacions d’aprenentatge, objectius, eixos, taules, documents amunt i documents avall...

Fa temps que no sento cap inspector ni inspectora d’ensenyament preguntar a l’escola com ens va amb la canalla, amb quins entrebancs ens trobem els i les mestres, què tal ens va amb les famílies, què ens preocupa al claustre. No hi ha temps per això... "Bon dia i ensenyeu-me els documents que cal tenir a punt. Com teniu la PGA, el PEC, el NOFC, la MA?... Quins resultats heu tret a les proves del CSASE?”

Les proves diagnòstiques les de competències que, tot i ser bàsiques, potser més d’un polític no les acabaria de treure del tot bé. És força clar que el Departament està convençut que tenint tota aquesta paperassa ben redactada i ben plena de dades i frases, que sovint costa d’entendre, es garanteix la bona educació i l’èxit del nostre alumnat.

Alguns d’aquests documents potser ens ajuden a fer millor la nostra tasca -si s’aconsegueix que realment siguin útils- però crec que són lluny de l’essència de la feina dels i les mestres.