Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Aprofitem la nova normalitat per repensar el calendari i l'horari escolars

Una clase de infantil del colegio público CEIP 103 de València, completamente vacía, el 15 de mayo. / EFE / MANUEL BRUQUE

Aquesta pandèmia i aturada del món sencer deixa espai a replantejar la posada en marxa del què anomenen "nova normalitat". Potser ha arribat l'hora que es comenci a plantejar també perquè no es podrien començar les classes abans i seguir l'organització del calendari escolar d'Europa d'una vegada per totes. 

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Fins a 24 països tenen una pausa escolar durant el primer trimestre de classe. Una fórmula que inclou una setmana de vacances cada dos mesos.

A Europa, el model més habitual és el de jornada partida amb un descans per al dinar. La durada del descans varia significativament per països. La majoria tenen jornades que comencen a les 8.00 i acaben entre les 14.00 i les 16.00 hores, amb una pausa per dinar d'ntre mitja hora i una hora aproximadament (per exemple, Dinamarca, Finlàndia, Suècia, Anglaterra, Irlanda, Noruega i Holanda).

No obstant això, en una part important de països on la jornada lectiva acaba a primera hora de la tarda, l'horari d'estada al centre escolar s'allarga habitualment amb la programació d'activitats fins a les cinc de la tarda (Bèlgica, Dinamarca i Noruega en són exemples).

Aquest qüestionament de la jornada contínua en què molts països han optat per prolongar el calendari i la jornada escolar com a mesures per millorar els resultats escolars, assolir l'èxit educatiu i, alhora, adequar l'escola a una nova realitat social, el podríem implantar a Catalunya després d'aquest moment històric que estem passant. No creieu que ara és un bon moment?