Entendre + el consum

Black friday: ¿A punt per a la marató de compres nadalenques?

El Black Friday, una tradició nord-americana que Espanya abraça des de fa 10 anys, suposa el tret de sortida a la marató de compres nadalenques. Una campanya que aquest any ve marcada per la inflació, la pujada de tipus d’interès i la desacceleració de l’economia. David Román, professor i director de Programes a EADA Business School, i Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta, fan les seves previsions.

La història del Black Friday, que se celebra el primer divendres després d’Acció de Gràcies, va començar als anys 60 del segle passat de la mà del comerç minorista nord-americà, que volia augmentar les vendes durant les festes nadalenques. No obstant, l’expressió Black Friday es va començar a utilitzar amb el sentit que avui coneixem el 1961 a la ciutat de Filadèlfia, quan un butlletí públic alertava del caos que s’estava produint als carrers de la via pública per les rebaixes del dia posterior. Va ser el 2012 quan el Black Friday va aparèixer per primera vegada a Espanya. Des d’aleshores, moltes botigues físiques i a través de les seves pàgines web aconsegueixen un dels seus millors dies de vendes en tot l’any.