Tot i que alguns no tinguem paciència, les ‘influencers’ no es cansen de compartir el seu secret: fes-te 200 fotos i, amb sort, n’hi haurà una en la qual surtis bé o com vulguis que se’t vegi (guapo, jove, feliç, ocupat, interessant, poderós...). Això mateix fan els equips de comunicació de qualsevol Govern. L’arxiconegut fotògraf de Barack Obama, Pete Souza, destacava la importància de filtrar tot el material que havia captat en una jornada amb el president dels EUA. Potser havia fet la que qualsevol entès de la fotografia consideraria la millor obra mai vista, però si en aquell moment (pel que fos) aquell retrat no complia o afavoria els interessos del seu cap, quedava descartada. Tenir clar que les imatges són missatges i aprendre a desxifrar la informació que oculten o que ens volen colar és vital si es vol sobreviure en el món de les aparences i les xarxes socials.
Entendre + la política i la moda
Les trampes a la foto de Pedro Sánchez
La reunió d’urgència de líders mundials mentre se celebrava la cimera del G-20 després que caiguessin míssils sobre Polònia serveix per analitzar la importància en la selecció d’una imatge per transmetre el missatge desitjat. Sánchez es va arrogar un protagonisme que un altre tuit de Scholz desmunta.

El més llegit
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Els bojos són ells, ells
- L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre