ENTENDRE + sobre la indústria espacial

Benvinguts a l’era del New Space

L’espai ja no és cosa d’uns quants. La miniaturització dels satèl·lits ha sigut la palanca per a l’obertura de la indústria espacial a un nou ecosistema d’actors. L’economia del New Space ha aconseguit un valor global de 469.000 milions de dòlars el 2021, un 9% més que el 2020, segons l’últim informe de la Space Foundation. Sílvia Rodríguez Donaire, professora de la UOC i investigadora del projecte Discoverer, i Jorge Hernández Bernal, astrofísic de la Universitat del País Basc (UPV/EHU) i de la missió Mars Express, aborden la qüestió des de diferents prismes.

La participació de companyies privades en el sector aeroespacial no és una cosa nova. De fet, la carrera espacial dels anys cinquanta i seixanta no hauria existit sense la participació de nombrosos contractistes. Però el New Space és més que això. Matthew Weinzierl, professor de la Harvard Business School i analista del sector, el defineix com un conjunt de ‘start-ups’ disposades a «pertorbar el sector espacial amb noves tecnologies, enfocaments de gestió i pressió competitiva». Una característica que es repeteix en diverses companyies del New Space és l’ànim de rendibilitzar el seu negoci enfocant els seus serveis al client particular. Virgin Galactic, de Richard Branson, o Blue Origin, del fundador d’Amazon, Jeff Bezos, oferiran vols espacials al públic. Però el New Space és molt més que uns vols espacials només aptes per a butxaques privilegiades. Aquesta nova era espacial genera noves i múltiples oportunitats de negoci, però cal que el seu desenvolupament sigui sostenible i respectuós amb l’interès general.

Temes:

Espai