Fa 27 anys, la pregunta era: ¿per què un Reading Festival o un Glastonbury no poden funcionar a la vora del Mediterrani, amb un clima benigne i aprofitant l’evident impuls turístic? I els primers a donar resposta i crear una marca que pogués sostenir-se van ser els impulsors del Festival Internacional de Benicàssim (FIB), mostra que, ara ho podem veure, va ser l’embrió de la rampant ‘festivalitis’ que avui coneixem.
Entendre + la música
La subhasta dels festivals: amb Benicàssim va començar tot
De la pausa de la covid-19 no sortirà una crisi dels macrofestivals, sinó tot el contrari, més convocatòries, més grans i amb tenses rivalitats, augura Joan Vich Montaner, professional vinculat al pioner Festival Internacional de Benicàssim durant 25 anys, on va començar de cambrer i va acabar sent-ne codirector. Explica les seves experiències al llibre ‘Aquí vivía yo (una crónica emocional de mis 25 años en el FIB)’.

El més llegit
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- El sense sostre de l'aeroport de Barajas contractat per un empresari va durar tres dies a la feina: "No era el meu. Era molt dur"
- Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- El Govern espanyol complica al BBVA la compra del Sabadell al prohibir la seva fusió fins d’aquí entre tres i cinc anys