L’1 d’abril, Espanya va implementar una política extraordinària, a saber, un subsidi de 20 cèntims per litre a vehicles de motor per alleujar els consumidors i empreses de la càrrega de pagar els alts preus del combustible. Després de dos mesos, el Govern espanyol va decidir prorrogar aquest subsidi temporal fins a finals de setembre. Aquesta decisió costarà als contribuents espanyols almenys 1.500 milions d’euros. Si bé aquesta política pot semblar una resposta raonable al fort augment dels preus de la gasolina i el dièsel, la veritat és que genera impactes climàtics, socials i econòmics no desitjats. Aquesta política inverteix en un sistema energètic obsolet que contamina les nostres ciutats i contribueix al canvi climàtic. No estem sols en la nostra crítica: fins i tot el Banc Central d’Espanya qüestiona l’eficàcia i equitat de la subvenció.
Entendre + el repte energètic
Els costos socials i climàtics de l’actual subsidi als combustibles a Espanya
La subvenció de 20 cèntims per litre de gasolina és qüestionable per raons socials i climàtiques, segons els autors de l’article, investigadors de l’ICTA-UAB. És una política no equitativa, que beneficia els qui més contaminen i contrària a les accions orientades a protegir la salut i el medi ambient.

Temes:
El més llegit
- Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Lleó XIV presenta el seu projecte de papat amb el repte implícit d’impulsar l’Església dels EUA