Format físic contra ‘streaming’, el ressuscitat vinil davant un CD presumptament caigut en desgràcia, i la botiga de discos, planten cara a la compra ‘online’. Entorn d’aquesta diabòlica equació bascula una festa anual, el Record Store Day, que realça el vell ritu de la compra davant el taulell. El Dia de la Botiga de Discos, iniciativa creada el 2008 als EUA, torna aquest dissabte en convivència, per primera vegada, amb Sant Jordi i el Dia del Llibre, després del fatal bienni pandèmic, i envia el missatge que el producte físic és compatible amb la ultramodernitat.
Entendre + la música
¿Tenen futur les botigues de discos?
El format físic, ja sigui CD o vinil, aguanta la pressió del ‘streaming’ més del que es preveia, i junt a la reivindicació de la botiga tradicional, fixa el Record Store Day, celebració a escala mundial que compta amb Taylor Swift com a ambaixadora i que afronta el repte de la coincidència, per primera vegada, en la seva nova edició d’aquest dissabte, amb el fast del Dia del Llibre

El més llegit
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- La remodelació del Barça que ve: «Sé el que vull, s’ha de millorar»
- «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- ‘Ajo y agua’