Poques vegades les campanyes electorals domèstiques de països llunyans arriben a la nostra premsa, excepte quan és el dia de les votacions o quan es fa públic qui les ha guanyat. Com més lluny és el país, menys se’n sol parlar. Doncs aquests dies, la campanya electoral per a la presidència de Corea del Sud ha aconseguit fer-se un lloc a les pàgines d’actualitat. El passat divendres, el corresponsal a l'Àsia, Adrián Foncillas, ens explicava que el candidat del Partit Democràtic, i màxim aspirant a proclamar-se vencedor dels comicis que se celebraran al març, Lee Jae-myung, ha promès que, si resulta escollit, l’alopècia serà tractada per la sanitat pública. Els adversaris s’han afanyat a titllar-lo de populista, mentre que els 10 milions de persones amb problemes capil·lars que hi ha al país li han començat a prestar atenció.
Entendre-hi + amb la història
Una calba, un vot I + Història
La base de la democràcia es resumeix en la frase «una persona, un vot»; però a Corea del Sud han anat més enllà. A l’actual campanya per a la presidència del país el que els preocupa és si el votant té cabell o no.

Temes:
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança