Si ara féssim una enquesta per demanar a la gent com s’ha de representar el Pare Noel, és fàcil imaginar el que respondria la majoria: un ancià obès amb barba blanca i un somriure bonhomiós dibuixat al rostre. I, evidentment, vestit de vermell de cap a peus. Els més aplicats diran que aquesta monocromia és resultat d’una argúcia comercial de Coca-Cola perquè la famosa marca de begudes va pintar amb el seu color corporatiu aquesta figura nadalenca per a les seves peces de publicitat gràfica. Aquesta és una de les raons perquè, des d’aquesta riba del Mediterrani, aquest home rodanxó i el seu trineu, siguin vistos com un exemple de l’imperialisme cultural ianqui. La realitat de la història no és tan simple. Tot va començar a Turquia al voltant del segle IV.
Entendre-hi + amb la història
Pare Noel... Ho, ho, ho, ¡quina historia!
El Pare Noel és un dels personatges que més debat provoquen. La seva presència es veu una imposició exterior a les nostres tradicions nadalenques locals. Però, com sol passar, les coses no són tan simples.
Temes:
El més llegit
- Avís de la Policia Nacional quan arribis a casa: «Si els veus, no toquis res»
- L’ajuda de 115 euros al mes que ja pots demanar a la Seguretat Social
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- El futur hospital del Vallès Occidental crearà un barri
- Les pluges a Catalunya deixen els pantans per sobre del 18%